Sunday, September 16, 2007

هالة سرحان الجزء الثاني



عودة هالة ......لا دة مش فيلم رعب ولا حاجة بس ممكن تقول ان دة تكملة فيلم عربي اتعمل علينا
وللاسف كلنا صدقناه ....ها افتكرت ان كنت ناسي افكرك
انتظروا اجرأ حوار علي الشاشات العربية حوار فتيات الليل الدنيا قامت وقعدت وازاي
البنات دي تتكلم بالطريقة دي وطلع كل دة كان فيلم وانتوا طبعا عارفين الباقي
سفر حالة سرحان للندن للعلاج وصور في الجرايد والمجلات
ليها وهي علي سرير المرض عشان نصدق وبرضة طلع في الأخر فيلم
روتانا تتخلي عن حالة سرحان في محنتها الأخيرة ومانشيتات
تأكد الخبر وتفأجا انها ي رمضان دة بتظهر في برنامج يومي علي روتانا موسيقي والله اعلم سمعت برضة انها بتعمب برنامج علي
قناة ال ال بي سي الفضائية اللبنانية
عرفت لية بقولك ان كل الموضوع دة فيلم وانت بتتفرج علية بدون ماتحس

17 comments:

أشرف حمدي said...

هذا البورتريه بارع جدا
لا ينقصه سوى الاهتمام بالشعر وعمل كتلة مدروسة له وكذلك تلوين اللثة بالأحمر وليس البرتقالي
ان كان لي أن أقيمه فأقول لك وأنا مرتاح البال
9\10
تحياتي يا فنان

عبد الرحمن أبو بكر said...

د.اشرف حمدي

اشكرك طبعا على كلامك دة
انا فعلا استعجلت في مسالة الشعر
انت عارف انه ممل قوي اني اقعد
اركز في رسم الشعر واقعد
اخصل فية فعشان كدة عملتة في السريع
اما بالنسبة للثة فانا كنت حابب
ان تكون اللوحة مرسومة بلونين فقط
هما الاصفر والازرق فقط
واحنا عشان معتاديين نشوف لون اللثة اللون البينك الفاتح فمستغرب لونها لية اصفر

بس طبعا اشكرك علي ملاحظاتك دي

Yasser Hussein said...

هو مش فيلم بالضبط
لكن ممكن تقول اشتغاله
بورتريه معبر
إلى الأمام دائماً

خالص تحياتي

Anonymous said...

تسلم ايدك ياعبده
هالة سرحان دى ممكن نطلق عليها عفريت الشاشة بضحكتها اللى عاملة زى الساحرة الشريرة وتصرفاتها العجيبة
وربنا لايرجعها تانى ويبعت مصيبة تاخد اللى جت بعدها

اما بالنسبة للبورتريه
طبعا مفيش شك انه رائع
طالما من ايد عبده

اختك زوزو

حسام مراد said...

هو مشفيلم لانه من الاول معروف للجميع من سفره من مصر لدبى للندن

وعن هاله سرحان
فبلاش اغلط فى حد

روسوماتك دايم جامده ياباشا
يلا سلامااااااااات

yas said...

البورتريه حلو طبعا بس مخليها مرعبة شوية
احسن انا مش بطيق الست دى ومش فارقة معايا تروح فى اى داهية عادى يعنى

عبد الرحمن أبو بكر said...

الفنان ياسر حسين

فيلم او اشتغالة في الأخر برضة
ما بحبش هالة سرحان دي خالص
وشكرا علي رايك في البورترية

زوزو العسل

تسميها عفريت الشاشة
عفريت العلبة دة
برضة انا معاكي فيه
ومش هكرر تاني عايزين نبقي نشوفك

حسام مراد

والله انا معاك برضة
الفيلم دة كلة كان معرةف من الاول
بس كنا احنا اللي بنصهين
وقدي بنصهين دي يعني بنفض مش قصدي علي الصهاينة ما تودنيش في داهية

ياسمين

مرعبة والله اخلي تعليق سمعتة علي الرسمة
يارب ما ترجع تظهر تاني علي روتانا

مواطن زهقان said...

بورتريه رائع
ياعبد الرحمن
ربنا يوفقك
وتكون من احسن رسامين كاريكاتير فى مصر

abo salah said...

بعد السلام عليكم

أيه البورتريه الرائع ده يافنان

هما دايما كده غاويين يأفلموا علينا

كل سنة وأنت طيب يا عُبد

وعلي فكرة في لوحة سريالية معقدة مستنيك في مدونتي ، بس خد بالك لأول مرة هتمارس حاجة غير الرسم فيها

أبقي تعالي حل شفراتها بقي

تحياتي
ورمضان كريم

ياسمين حميد said...

كاريكاتير جميل جداً، يبين رأيك في هالة سرحان حتى من غير قراءة الكلام المكتوب تحته
!

الأستاذ said...

بس خلاص مش هترجع روتانا سينيما من بعد "السينما والناس مع إيناس" لأنهم لقوا إن الإسم لايق بس ممكن يقولوا على رسمك الله واصفها صح "السينما والناس مع النسناس" شكراً

عبد الرحمن أبو بكر said...

مواطن زهقان

الف شكر يا برنس علي الكلام الشديد
واشوفك احسن صحفي في مصر

عبد الرحمن أبو بكر said...

ياسمين حميد

الف شكر علي تعليقك دة وانا زورت المدونتين بتوعك بصراحة 10 علي 10

عبد الرحمن أبو بكر said...

الأستاذ


واللهي احلي اسم
سمعتة للبرنامج السينما والناس مع النسناس

جامدة جامدة يعني

آخــر قــرصان said...

تصدق ياعوبد.. انا كنت متوقع فيلم الكارتون ده من اول ما صرحه ان هالة سرحان مطلوبة للتحقيق لدى النائب العام وانا تأكدت من السيناريو اللى بيحصل دلوقتى لكن الشىء اللى استبعدته هو انها تفضل فى روتانا
على العموم ياعم سيب الناس دى فى حالها ربنا يكفينا شرهم
ويجعله عامر
سلاموووز

SunShine said...

looool this one deserves a big clap !
i hate this woman

عبد الرحمن أبو بكر said...

sun shine

i agree with you . i hate this woman too ...