Tuesday, October 30, 2007

الهضبة عمرو دياب


هما سموه الهضبة ليه ما عرفش ؟
بس اللي أقدر أقوله انا الراجل سوسة جدا يعني تشوفة ما تديلوش أكتر من حاجة وتلاتين سنة
تسمع الاغاني بتاعته تسرح معاه اقولكوا علي حاجة انا اول ما الشريط الجديد بتاعه نزل انا ماكنتش حابه
وقلت هو بيعيد نفسه ليه في كل شريط بس بعد ما سمعته اكتر من مرة حبيت اغانيه جدا . انا يمكن اختلف بس معاه انه كتير بيقلد انريكي
اجلسيس ولسه ضارب الغلاف بتاعه البومه الاخير منه . ايوه بتاع الليليه دي
وان عمرو مصطفي نازل نحت من الاغاني الاجنبي بس مش مشكلة الهضبة هيفضل طول عمره هضبة مع اني مش عارف اساسا يعني ايه هضبة

24 comments:

Anonymous said...

ازيك ياعبده
جامدة الصورة بس انت مرسمتوش وهو مش لابس هدومه زى غلاف الالبوم
انا عارفاك بتتكسف اوى
على فكرة انا مبسوطة جدا انى لاول مرة بكون اول حد يحط لك كومنت

اختك زوزو

Unknown said...

جامدة الصورة ياعبدالرحمن
ومحترمة كمان
وفعلا يعني اية الهضبة
كلمة جديدة علي مغني
يلا اللي يعيش ياما يشوف انا عن نفسي بحب القديم بتاعة الجديد مبقتش بسمعة
اكتر حاجةكنت بحبهاصدقتني
يلا سلام

ياسمين حميد said...

هضبة = تل = جبل صغير

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

لا حلوة بردو
احلى حاجة فيها رسمة العيون بتاعتو
:D

yas said...

الهضبة زمان خدناها فى ابتدائي فى المادة المقرفة اللى اسمها جغرافيا وطبعا مش فاكرة معناها انا اخرى تعريف الجزية والمحيط
حلوة اوى بس حاسة انك مرققه زيادة عن اللزوم
مرققه جاية من الرقة يعنى شوية على بناتى بالذات فى الشفايف وفعلا العين حلوة اوى تسلم ايدك
انا بقي مازالت مش حابة الشريط مش عاجبنى
سلام

Yasser Hussein said...

ازيك يا عبد الرحمن يا فنان
هأبقى أقول لك رأيي بيني وبينك ع الماسنجر
:)

خالص تحياتي

آخــر قــرصان said...

عوبد
حبيب قلبـــــــــى
واحشنى يامان والمصحف
خلاص ماعدش فيه رنات ولا حتى اى اشتغالة
لكن بما انى اخر قرصان فطبعا عارف انى بفهم ( يعنى شوية )ا
المهم انا مالقيتش تعليقك على التفسير بتاعى على البورتريه
ام هند ... محدش حيقدر يجاوبك على معنى الهضبة دى ياحاج الا ريسنا كلنا استاذ فاروق
بالحق هو عامل ايه بقالى فترة ماكلمتوش
وتحياتى ( لا تحيات ايه ) خد البوسة دى يا عوبد
اموووووووووووووووء

عبد الرحمن أبو بكر said...

زوزو العسل

لية مارسمتوش من غير هدوم ؟

والله يا زوزو مش عارف يمكن عشان اسمه هضبة واكيد الجو فوق الهضبة دي هيبقي بارد فلو كنت رسمته من غير هدوم يمكن كان خد برد
ههههههههههههههههه
شفتي تعليق ارغم من دة قبل كدة

عموما يا ستي منورة وانا سعيد ان اول تعليق يجيلي من احلي بنت في الدنيا اسمها زوزو .....

عبد الرحمن أبو بكر said...

my hope$

منونة الجميلة منورة علطول المدونة

اولا مبروك علي المدونة الجديدة وبصراحة هايلة والبوست اللي انتي كاتبه فيها فوق الفظيع

انا معاكي في رايك برضة انا القديم بتاعة بحبة جدا بس والله الشرايط الجديدة بتاعته فيها اغاني شديدة برضة
ومتشكر طبعا علي رايك في الرسمة

عبد الرحمن أبو بكر said...

ياسمين حميد

تسلم إيدك يا ياسمينا

انا لو منك أدرس حغرافيا علطول

هههههههههههههههههههههه

عبد الرحمن أبو بكر said...

الاّم و اّمال


شكرا يا حودة علي تعليقك دة

اصل عمرو عمرو عنيه سهتانه كدة ما تعرفش الراجل دة نويلك علي ايه وانا سعيد اني قدرت اوصل الشعور دة للناس

عبد الرحمن أبو بكر said...

ياسمينا الجميلة

اولا انا عارف اني مقصر معاكي في الكومنت بس والله متبهدل انا وابو صلاح في المشروع بس ليكي عليه ياستي هتلاقيني مرة واحده مهكر عندك علي البلوجر ومليته كومنتات

انا معاكي اني رقته شويه خليته رقيق بس مكدبش عليكي دا اللي انا حسته فيه في صوره البومه الجديد

عبد الرحمن أبو بكر said...

الفنان ياسر حسين

أستر يا اللي بتستر

انا هستناك يا فنان عشان نشيت مع بعض وتقولي ايه رأيك

عبد الرحمن أبو بكر said...

أخر قرصان

حبيب قلبي أبو حميد

انت واحشني اكتر والله بس نعمل لحوار المشروع دة ربنا يخاصني منه علي خير قيل ما ارتكب جريمة مع حد من الدفعة

بالنسبة للتعليق انا بس كنت مشغول اليومين اللي فاتوا دول بس انا هدخل علطول وهعلق علي الشاي ... قصدي هعلق علي البوست

وبالنسبة للاستاذ محمد فاروق فهو زي الفل وبيسلم عليك وانا قريت الشعر اللي نزل في الجرنال بتاع لن أكون وعجبت الناس كلها

بالنسبة للبوسة بقي فا انا متعود مخدش حاجة من غير لما ارجعها
خد دي
أمووووووووووووووووووووووووووووووووء

بس راجل تستحملها
ههههههههه

abo salah said...

بعد السلام عليكم

حنيت .. لابدعاتك حنيت
اغيب اغيب .. واجي علي حاجة من ابداعاتك
بعترف .. انك فنان
وغلاوتك .. جامدة
شوقنا .. اكتر شوقنا
ايوه اناعارف .. انك فنان
أنا اكتر واحد .. يشهد انك فنان
مستغرب ليه .. اننا معجبين بفنك
الله لا يحرمني منـ .. ابداعاتك
تقدر تتكلم .. او تنكر انك فنان
يوووووووووووه
خلصت فيك كل الكلام

اي خدمة ياعوبد
تعليق
playlist
كمان عشانك

تحياتي

تائهة فى أرض الأحلام said...

عمرو دياب بقى يهبل

زمان أغانيه كانت فعلا جميلة
لكن دلوقتى بقى وحش اوى

جميل رسمك ومدونتك حلوة

تحياتى لك

SunShine said...

omG it's hilaroious!!! ihate amr diab =D bas can't deny his songs r so amazing esp his old albums =) bgad always makes me remember my old days (btw ana mesh 3agoza awi ya3ni =D)

;) gr8 work as always ya 3abd el ra7man mesh gededa 3aleki ya3ni msA

yas said...

انا نسيت اقول حاجة المرة اللى فاتت
انا عاجبنى الشعر اوى ناعم وحاسه انه قدامى وممكن المسه

عبد الرحمن أبو بكر said...

أبو صلاح

أنشاء الله

قالبا بلاي ليست

ولا جالك عقد عمل تشتغل بتاع دي جي

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

عبد الرحمن أبو بكر said...

تائهه في أرض الاحلام


منورة المدونة انا معاكي انا مستوي عمرو مش زي زمان بس برضة في اغاني من الشريط الجديد جامدة اوي عندك مثلا
خليك معايا . أنت الغالي

يعني لسة برضة الراجل فيه خير

لية مانطفاش خالص

وميرسي ليكي لزيارتك وتعليقك اللذيذ دة

عبد الرحمن أبو بكر said...

sun shine

سوشي الجميلة

انا مش معاكي في رأيك

انا ممكن مغني مايعجبنيش بس مش لدرجة اني اكره ههههههههه

اصله مش كافر ولا اسمه مثلا عمرو ابو لهب عشان اكره ههههههههههههه

بس انا معاكي ان اغانيه القديمه جامدة موت و فعلا تعيشي معاها

وميرسي علي تعليقك اللذيذ اللي علي الرسمة

عبد الرحمن أبو بكر said...

ياسمينا العسل

يعجبني فيكي يا ياسمينا انك لما بتتفرجي علي رسمة ما بتتفرجيش مجرد فرجة وخالص .أنما عينك بتبدأ تقرأكل جزء من أجزاء العنصر المرسوم

تسلميلي يا ياسمينا وتسلملي عنيكي
الحلويين دول ...

Anonymous said...

بحس ان عمرو دياب زى مزاجنجى فى فيلم الكيف

و يمكن ساموه الهضبه عشان العضلات آللى كان عاملها

:)

بس اللوحة حلوه

Anonymous said...

معلش مع احترامي لموهبتك الجميلة في الرسم بس عمرو دياب اتسمى الهضبة لأنه زي الهضبة في عالم الفن بمعنى ان المغني من دول أول ما يطلع يقعد سنة و سنتين و بعد كدة ولا تسمع عنه حاجة بعكس دياب اللي عامل زي الهضبة اللي بتتكسر عليها أحلام الفشلة من المطربين و الفشلة من الصحفيين برضوا ده سبب التسمية و بعدين حاجة تحزن فعلا إني ألاقيهم بره بيكرموه بميوزك أوارد 3 مرات والرابعة في الطريق و المصريين بيتكلموا كده حاجة غريبة عمرنا ما هنتغير ولا نتقدم واحنا بناكل في بعض