Friday, August 31, 2007

هيفاء وهبي



ايوة هي هيفا ... هيفا اللي مجننة الشباب اللي زيك واللي زي

اول ما قالوا عملت حادثة زعلت قوي معقول القطة دي

حصلها كده واتبهدلت بالشكل ده . معقول الجسم اللي مفيش حد ما تفقش علية وقال ان هيفا هي ثورة عمليات التجميل

تمشي علي الارض معقول هنتحرم من المدرعات والمدافع اللي في كل كليب لازم تتجنن البشر بيهم معقول

هتتنازل عن اسلحتها دي وهتحارب قصدي وهتغني بصوتها بس من غير الجسم الجامد ده

والله انا سرحت بدماغي وجت صورة هيفا بعد الحادثة وهي لازم تتنقل المستشفي بسرعة عشان نحاول ننقذ الجنين بسرعة .. اية دة دا فيلم عربي .. سوري يا جماعة انا قصدي ينقلوها المستشفي عشان نزفت كتير بسبب الحادثة

ويأتي الخبر الصاعقة الدكتور يصرح بما داخله

يابنتي يا هيفا لازم نصتأصل ال..... عشان الحادثة اثرت علي الهوا اللي انتي نفخاهم بيه وللأسف عم أحمد العجلاتي قافل النهاردة بمناسبة عيد عشوراء كل سنة وانتي طيبة يا قطة عوضك علي الله

عم احمد دة يا سادة هو الشخص الاساسي في حياة هيفا
اللي من غيرة ما تقدرش تصور اي كليب او تسافر اي حتة غير لما تستشيرة او تستثيرة هي ونيتها الطيبة


وتاتي صرخة مدوية من هيفاء : لالالالالالالالالالالالالالالالالالالا



وافوقك انا من الحلم برضة علي كلمة لالالالالا

الا هيفا انا مش ممكن اتصور حياتي من غير كليبين في اليوم لهيفا دا انا موت يا جدعان

ربنا يخليلنا هيفا وجسم هيفا

وسلام جامد جدا لعم احمد اللي مظبط التظابيط واخد لي بالك انت

ومظبتنا معاه

19 comments:

yas said...

حلوة جدا
والتعليق جامد جدا
زى العسل

مواطن زهقان said...

باااااااااشا
بجد جامدة جدا
والتعليق اجمد ياباشا
انت طول عمرك فنان
وقولى بقا
انت بتفتح الميل
امتى

مواطن زهقان said...

وقولى بقا
انت اخدت فترة واشتغلت فيها فى الدستور صح
وكنت بترسم وينزلك كاريكاتيرات فيها

صح

abo salah said...

بعد السلام عليكم

تسلم إيدك ياعُبد ، رسمك هايل

و بعدين يا عم فين صوتها ده ، دي أحبالها الصوتية اللي بتعتمد عليها هو جسمها

و ياريت تكون خدت من تجربة الموت اللي شفتها دي عظة ، و فهمت أن الحياة لحظة و الموت بيجي في لحظة ، فالأولي أنها تعمل لأخرتها

تحياتي يا فنان

abo salah said...

و علي فكرة

مالك يعم قلقان عليها ليه كده

حتي و أن كانت ماتت كان هيطلع 1000 غيرها
طالما أنهم لقوا اللي يتبني فن الأغراء ده ، و بيقوله علاه قال أيه طرب ، يبقي كتير أوي مادام لقي في نفسه أمكانيات الأغراء مش أمكانيات الغنا هيظهر علي الساحة

و بعدين هما الموجدين دلوقتي شوية

والله عجيبة بقي هوه ده الفن

منتظرين أعمالك يافنان

تحياتي

زوزو said...

جامد جدا الموضوع يا عبده والاجمد الرسمة اللى من ايدك يافنان
وربنا يخلى لها عم احمد العجلاتى وعم ابراهيم الجزمجى اللى بيعملها جزمة وزنها 20 كيلو عشان تثبت فى الارض
لانها من كتر ما هى منفوخة بقت عاملة زى بلالين الملاهى اذا سابوها تطير فى الهوا
شكرا يا فنان

زوزو

أشرف حمدي said...

مزة مزة يعني
تحياتي يا فنان
أنا سعيد جدا بشغلك
ربنا يوفقك كمان وكمان

ابقي تعالى زور مدونتي
تحياتي

عبد الرحمن أبو بكر said...

اية يا جماعة التعليقات الجامدة دي كلها
انا بس عايز اقول لكم ماتزعلوش مني
لو بتأخر في الرد عليكوا او ما بكتبش تعليقات علي المواضيع بتاعتكوا

ياسمين الجميلة

طبعا الف شكر علي تعليقك اللذيذ دة
يس انا ليا عتاب عليكي بقي تكتبي في البلوجر بتاعك مواضيع وما تقوليش وما نشوفهاش الا بالصدفة بس انا مش هلوم عليكي كفاية ابو صلاح لامك
قبلي

أبو حميد الزهقان

والله ليك وحشة ياراجل كبيرة أوي أوي
مشكر يا باشا علي التعليق الجامد بتاعك اما بالنسبة لموضوع الميل دة
انا والله ماليش وقت معين في القاعد علي النت
يعني زي مابتطلب معايا
في اي وقت ودة جنب اني مشغول الفترة دي
في كام شغلانة كدة حتي تلاقي انا
بتأخر اكتب بوست او ارد علي تعليقات
بس انا متابع شغلك علي البلوجرات بتاعتك وعلي فكرة موضوع الموهبة دة عجبني قوي

اما بالنسبة لموضوع الدستور انا فعلا اشتغلت في الدستور فترة انا وأبو صلاح
بس كنا نازليين انا وهو صحافة
ما كنتش نازل كاريكاتير ودة لان كل الرساميين اللي هناك اصحابي
ولقيت نفسي لو دخلت معاهم في حوار الكاريكاتير هنشيل من بعض وهنفسن علي بعض وانا عندي مبدأ ممكن اخسر مكان بس عمري ما اخسر صاحب
ودة لان المكان ممكن يروح انما الصاحب لازق لك طول العمر اما انت لو كنت شوفت كاريكاتير في الدستور بس دة في الاعداد الاولانية شوية و ممضي تحتها عبد الرحمن فدا شغل فنان كاريكاتير برضة
اسمة عبد الرحمن أحمد ودة راجل فنان وصحابي برضة بس يمكن انت حصل لك لبس في الامور لان فعلا الامضي بتاعتنا شكل بعض شوية


أبو حميد صاحب رواية الصندل المنتحر

يا باشا مش عارف من غيرك كنت ممكن انتحر زي الصندل بتاعك الله يرحمه مشجعني دايما
وبتستحملني لما ببقي مخنوق لا يا جماعة
الراجل دة يستحق تسقيفة جامدة اوي
اما بالنسبة للست هيفا العالم دي
يابا ما بيخدوش عظة ولا عبرة الا لما
يشوفوا الموت بعينهم ساعتها هيتوبوا
علي اللي بيعملوه في نفسهم وفينا
اما حتة اني قلقان لو ماتت وهيظر مية غيرها هاقولك قلقان لية
دلوقتي انت مظبط نفسك علي سيستم معين الا وهو هيفا وهوبا ماتت هيطلع لك
سيستم تاني وتالت طب فين يا عم الحج الصحة اللي تقدر تستحمل كل السيستمات دي
انت عارف انا وانت بقينا عضمة كبيرة ما نستحملش الحاجات دي .


زوزو العسل

الف الف الف الف ليلة وليلة
ههههههههههههههههههههههه

انا قصدي الف شكر يا زوزو علي الكلام الجامد دة وانا اضم صوتي برضة ليكي في
شكر عم ابراهيم الجزماتي اللي مثبت لنا هيفا علي الارض وما طارتش لحسن تطير تطير وتوصل لكوكب المريخ وتلاقيهم عملوا بلوجر زي بتاعي كدة
وكاتبين علي هيفا ودلع هيفا واللي عملتوا هيفا فيهم

اة نسيت اشكرك برضة علي عزومة ام علي
اللي بالقشطة
ملحوظة
انتي بعد ما روحتي رحت انا واحمد شربنا خمسة لتر حاجة ساقعة عشان
تطري علي قلبي انا والحاج ابو صندل منتحر دة والله دي باين من تقلها ما كنتش ام علي بس دا انتي عزمتينا علي ام علي و ابو علي واللي جابوا أهل علي كمان

عبد الرحمن أبو بكر said...

دكتور الكاريكاتير الجامد
أشرف حمدي

تحية وبعد ....

اية رايك في الدخلة الرسمي دي
والله انا اول ما بشوف تعليقك علي اي رسمة ليا بستريح قوي ودة لاني
بحبك كفنان وانسان جدا
والكلام دة مش مجاملة ولا نفاق
ومشكر جدا طبعا علي تعليقك دة وهي يعني لو مكنتش مزة كنت هارسمها يعني
اما بالنسبة لزبارتي لمدونتك فانا بشوفها كل يوم ومستني البوست الجديد عشان اعلق عليه

اه نسيت الاخ اللي كان مهاجمك
انا عجبني ردك قوي عليه

مواطن زهقان said...

فعلا انا شفت الرسومات زى ماانت قلت
معلش
حصلى لبس بقا

Ben Heine said...

You're very talented, brother !

SEILER said...

Hello! Thanks for stopping by my blog, keep up the good work!

yas said...

سورى معلش بقي
عموما انا رديت عليك فى مدونتى بكومنت طويل اطول من البوست ذات نفسه
ابقي روح اقراه بقي

حسام مراد said...

هيفااااااا
الصاروخ هيفاء وهبى
والله انا كمان كنت هازعل اوى عليها برده ازاى يشلولها ........مش عارف
بجد تانى وتالت رسومات جامده يا معلم
تقبل ارق تحياتى وسلاماتى

حبة حاجات (ايمان) said...

هههههههه \
اولا لو انت اللى راسم واكيد انت يعنى فالصوره تجنن بجد

واما الموضوع فعلا اثر فينا كلنا جداااااااا
وطبعا كل المحطات والقنوات الفضائيه والاقمار الصناعيه اتهذت من الكارثه الهيفويه دى

الف لا باس عليكى يا هاااااااااااايفا

أشرف حمدي said...

أشكرك يا عبد الرحمن علي الكلام الجميل ده اللي ما استهالش نصفه

أنا كان قصدي فعلا تشوف الواد اللي بيهاجمني ده عشان تتعرف علي نوعية فريدة من البشر حيقابلوك وأكيد قابلوك كتير
ودايما ماحدش حيقولك هو مين

تحياتي يا فنان

آخــر قــرصان said...

الفكرة حلوة قوى يابكر...
اسمحلى احييك دى اول مرة ازور مدونتك واتمنى ماتكونش اخر مرةو اسمحلى برضه اناديك ببكر.. على فكرة انا بقرا مقالاتك فى وشوشة يانجم
ومـــا عليــنا

سعيد انحراف said...

و كما قالت فخر الصناعة الأعرابية، و طفرة علوم الطب اللابشرية، و ثورة الاتصالات الفيديوهية الكلبية، المغفور لها و لأهلها السيدة المبجلة بحر الاغراء، و عين الاغواء، و قلب الانوثة المتفجرة .. الشاعرة المستشعرة هيباء وهفي:

و اشوفك
و اعاتبك
وتطلب
رضايا
بكرة الشوق ينادييييييك

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.